
Курс підвищення кваліфікації
«Психоаналітична і психологічна робота
з військовослужбовцями та їхніми родинами:
теорія і клінічна практика»
Курс розрахований на 8 модулів - 128 академічних години.
Періодичність модулів - кожні останні вихідні місяця.
Початок занять: листопад 2025 року
Кількість місць в групі обмежена!
Сучасна війна поставила перед суспільством не нові запитання: смерть і покарання; провина і відповідальність; короткочасність життя і неможливість вплинути на це. Для когось ці запитання звучать в практичному вимірі. Як жити далі, якщо війна забрала в мене все?.. Як сказати дитині про смерть батька і допомогти їй пережити це?.. Як спілкуватись з чоловіком-військовим, який раптом став чужим?.. Що робити з панікою і тривогою під час обстрілів, з агресією, з провиною перед тими, хто в окопах? Як підтримати ветерана, який втратив побратимів, ногу, віру, сенс життя?..
Можливо, для когось з вас це питання початку або вдосконалення власної психологічної практики - терапії, допомоги, підтримки.
Ми створили фундаментальний курс «Психоаналітична і психологічна робота з військовослужбовцями та їхніми родинами: теорія і клінічна практика», мета якого полягає в тому, щоб допомогти слухачеві усвідомити всі ці питання з психологічного, психоаналітичного і психіатричного погляду, а також надати інструментарій для клінічної роботи в індивідуальній, сімейній і груповій терапії.
Серед іншого ми запропонували навчання військовій і кризовій психології: роботі з дорослими і дітьми, ветеранами, родинами військовослужбовців, переселенцями, тими, хто втратив близьких або житло, радикально змінив власне життя не за власним бажанням, - всіма, хто так чи інакше, в Україні або за її межами, в тилу або в окопах потерпає від наслідків цієї війни. Для слухачів курсу ми приготували теоретичний і клінічний матеріал, розбір випадків, демонстраційні сесії тощо.
Серед наших викладачів психологи, психоаналітики, психіатри, включаючи військовослужбовців або ветеранів, які мають відповідний досвід роботи в волонтерських хабах, військових та кризових консультаційних центрах, на передовій.
По закінченні курсу слухачі отримають свідоцтво про підвищення кваліфікації Міжнародного Інституту Глибинної Психології, і, сподіваємось, бажання і наснагу використовувати отримані знання на практиці.
ПРОГРАМА КУРСУ 2025-2026 рр.
Модуль 1 (16 ак.год.)
29-30 листопада 2025 р.
Субота
1. Вітання. Знайомство з викладацьким складом спеціалізації і слухачами курсу (2 год.)
2. Організація процесу: робота з військовослужбовцями в кабінеті і польових умовах. Цілі та завдання, часові рамки. (4 год.)
3. Загальне уявлення про стрес і його види. Травматичний стрес і його наслідки (2 год.)
Неділя
1. Спеціаліст як суб’єкт: мотивація та засоби саморегуляції. Позиція спеціаліста, місце психоаналітика і актуальність нейтральності як такої під час роботи з військовослужбовцями. (2 год.).
2. Криза та кризові ситуації (2 год.)
3. Види криз та робота з ними. Практична частина: робота з проживанням кризи (4 год.)
Модуль 2 (16 ак.год.)
27-28 грудня 2025 р.
Субота
1. Тріада війни: розлад адаптації, депресія, посттравматичний стресовий розлад (ПТСР) в психологічному вимірі (4 год.)
2. Тріада війни: розлад адаптації, депресія, посттравматичний стресовий розлад (ПТСР) в психіатричному вимірі (4 год.)
Неділя
1. Дитяча травма, робота з дітьми з родин військовослужбовців (4 год.)
2. Втрата і потяг до смерті: насолода і покарання за неї, неможливість уявлення про власну смерть (2 год.)
3. Розбір клінічного випадку (2 год.)
Модуль 3 (16 ак.год.)
24-25 січня 2026 р.
Субота
1. Робота з пацієнтом з ПТСР: психотерапевтичний та фармакологічний підходи (2 год.)
2. Психореабілітація військовослужбовців: діагностика, тестування, процес терапії. Алгоритм перших 10 сесій. Мультидисциплінарний підхід (6 год.)
Неділя
1. Психореабілітація військовослужбовців: діагностика, тестування, процес терапії. Алгоритм перших 10 сесій.
Мультидисциплінарний підхід (4 год.)
2. Феномен військового братства: двійництво, суперництво. Ідентифікації воїна. (2 год.)
3. Розбір клінічного випадку (2 год.)
Модуль 4 (16 ак.год.)
21-22 лютого 2026 р.
Субота
1. Родина і кризовий суб’єкт. Родини військовослужбовців. Індивідуальна, сімейна, групова терапія, місце родини в терапевтичному полі, «співзалежність», регрес, насолода. (4 год.)
2. Вплив війни на дітей. Як допомогти дітям-жертвам війни (4 год.)
Неділя
1. Війна і сексуальність: аспекти виявлення і трансформації, метаморфози лібідо. Робота з родинами військовослужбовців (2 год.)
2. Психологічна адаптація ВПО та тих, хто виїхав за кордон (2 год.)
3. Демонстраційна сесія з військовим (2 год.)
4. Супервізія демонстраційної сесії (2 год.)
Модуль 5 (16 ак.год.)
28-29 березня 2026 р.
Субота
1. Поранення, ампутації, втрати кінцівок у військовослужбовців.
Особливості терапевтичної роботи, супроводу та підтримки військовослужбовців з ампутованими кінцівками. Отвір і розпад в символічному дискурсі: психологія і психоаналіз. (6 год.)
2. Травма і сексуальність: реабілітація сексуальності військовослужбовців (2 год.)
Неділя
1. Психоаналітичний образ тіла: фантомні болі, ідентифікації з втраченими частинами (4 год.)
2. Флешбеки: ізоляція чи можливість відчути? Терапевтична робота з флешбеками у військовослужбовців. Теоретична і практична частина. Травматичні сновидіння (4 год.)
Модуль 6 (16 ак.год.)
25-26 квітня 2026 р.
Субота
1. Адиктивна (залежна) поведінка як психологічний феномен (4 год.)
2. Залежності, обумовлені актуальною травмою війни. Психіатричний підхід (4 год.)
Неділя
1. Робота з горем та втратою: Шлях до зцілення. Від класичних теорій до сучасних підходів (6 год.)
2. Демонстраційна сесія з військовим, супервізія (2 год.)
Модуль 7 (16 ак.год.)
23-24 травня 2026 р.
Субота
1. Арттерапія, казкотерапія, метафоричні карти, пісочна терапія в роботі з актуальною травмою (4 год.)
2. Символдрама та психодрама як інструменти в роботі з травмою війни (4 год.)
Неділя
1. Соціальна адаптація, допомога в поверненні до цивільного життя: психологічний супровід ветерана (3 год.)
2. Профілактика професійного вигорання спеціаліста. Професійна гігієна, супервізійна підтримка (2 год.)
3. Методи Логотерапії як психотерапевтичної стратегії профілактики екзистенційної фрустрації та вигорання (1 год.)
4. Дебрифінг як інструмент зниження ризиків ПТСР. Можливість утворення «безпечного простору» в небезпечному середовищі: психологічне і аналітичне осмислення (1 год.)
5. Розбір клінічного випадку. Зворотній зв’язок: питання/відповіді (1,5 год.)
Модуль 8 (16 ак.год.)
Захист кваліфікаційних робіт.
Форма проведення навчання: ОНЛАЙН.
На демонстраційні сесії будуть запрошені військовослужбовці і ветерани, з якими працюють або працювали спеціалісти курсу.
Вартість повного курсу навчання – 32 000 грн.
Система лояльності: за умови повної оплати до 20 жовтня 2025 р.– знижка 27000 грн.
Можливе придбання окремих модулів. В такому випадку вартість модуля (2 повних навчальних дня) становитиме 4000 грн.,
слухач отримає сертифікат із вказанням теми модуля та кількості годин.
Додаткова інформація за телефонами: +380 73 233 45 70, +380 97 556 86 06, +380 67 408 12 10
ФОРМА ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ
РЕКВІЗИТИ для ОПЛАТИ
НАШІ ВИКЛАДАЧІ
Світлана Геннадіївна Уварова — психоаналітикиня, засновниця і ректорка Міжнародного інституту глибинної психології (Київ, Україна), HDR, почесна професорка Міжнародного інституту глибинної психології, Президентка Української Асоціації Психоаналізу, членкиня Правління, сертифікована тренінгова аналітикиня і супервізорка Європейської Конфедерації Психоаналітичних Психотерапії (Відень, Австрія), Президентка Міжнародної Федерації Психоаналізу (Страсбург, Франція), членкиня Всесвітньої Ради з психотерапії (Відень, Австрія), головна редакторка видавництва "ПВНЗ "МІГП"" та часопису «Психоаналіз» (Київ, Україна), членкиня Редакційної Ради «Європейського Журналу Психоаналізу» (Нью-Йорк, США), головна редакторка його версії для країн Східної Європи.
Тетяна Водяніна – психоаналітикиня, кризова, військова психологиня, членкиня Української Асоціації Психоаналізу, викладачка Міжнародного інституту глибинної психології (курсів лекцій «Психоаналіз США», «Психоаналіз Великобританії»), співавторка і викладачка курсу лекцій «Психологія і психоаналіз військового часу», курсу лекцій для військових капеланів «Психологічна підтримка воїна на передовій», авторка дослідницьких доповідей на тему військової травми і травматичного неврозу, бійчиня добровольчого батальйону – командир групи практичних психологів батальйону.

Ірина Валявко – докторка філософії, старша наукова співробітниця Інституту філософії ім. Г.С.Сковороди Національної академії наук України, психоаналітикиня, кризова психологиня, викладачка Міжнародного інституту глибинної психології (курс лекцій «Історія вітчизняного психоаналізу»), арттерапевтка, членкиня ВГО «Арттерапевтична асоціації» НПА.

Євгеній Гергель – кандидат психологічних наук, доцент, декан психолого-педагогічного факультету Кріворізького державного педагогічного університету, доцент кафедри практичної психології, викладач Міжнародного інституту глибинної психології (курс лекцій «Загальна психологія і теорії особистості»), співавтор і викладач курсу лекцій «Психологія і психоаналіз військового часу», ветеран російсько-української війни.

Іван Пронько – психіатр, психоаналітик, член Української Асоціації Психоаналізу, викладач Міжнародного інституту глибинної психології, автор і викладач курсу лекцій "Основи психіатрії".
Ірина Прожога – кандидатка наук, доцентка кафедри соціальної роботи та реабілітації Національного авіаційного університету (Державного університету «Київський авіаційний інститут»), психодраматерапевтка, членкиня Міжнародної асоціації групової психотерапії та групових процесів, арт-терапевтка, КПТ-коуч.
Сергій Куліда – психоаналітично-орієнтований психотерапевт, корпоративний психолог, коуч, психолог по роботі з демобілізованими, викладач Міжнародного інституту глибинної психології, діючий член Української Асоціації Психоаналізу, НПА.
ФОРМА ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ
РЕКВІЗИТИ для ОПЛАТИ